Brev:
Skemad og rytme på dagen
4. december 2013
Alder:
6 mdr.
Skemad og rytme på dagen
Hej Helen
Tak for dit sidste svar om skemad til min dreng. Han er nu ca. 6,5 mdr. og trives fint med skemaden. Vi er dog ikke kommet i gang med kød/fisk, da han har lidt svært ved de grove madtyper, så vi træner stille og roligt.
Mit spørgsmål går på hans rytme om dagen (igen) og skemad.
Lukas står op kl 7.-7.15 og er som regel putteklar igen 2 timer efter, af og til 2,5 time senere. Det levner jo ikke lang tid til at "nå" grød, mos, flaske osv. :-/. Så ofte føler jeg bare ikke, at jeg laver andet end at køre mad i hovedet på ham, men kan næsten ikke nå at give ham det hele. Der skál jo gerne gå lidt i mellem, han skal flaske/grød. Jeg sigter gerne mod at nå op på de der 800 ml mme i døgnet.
Han bruger sig selv rigtig meget (er begyndt at kravle), så tror simpelt hen han har brug for at sove tidligere.
Jeg har din bog om børn og mad, men planen deri passer ikke rigtig til Lukas (det er jo ofte svært at putte børn helt på skema)
Han sover gerne 2 -3 gange daglig 45 min- 1,5 time ( af og til 2 timer) og bliver puttet kl. 20, hvor han så er oppe en enkelt gang om natten og få mad.
Hvordan får jeg lavet en plan, som passer til hans nye madvaner, og så jeg også sørger for, at han får sin mælk?
Lige et tillægsspørgsmål, kan man evt. give lidt mme på kop ved siden af grøden, og derved få sneget lidt ekstra i ham. Og i så fald, skal det være koldt?
Mange tak for en god brevkasse, det er bare de bedste penge, jeg har givet ud :-)).
Mange hilsner
Kristina